عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 19 ارديبهشت 1403
بازدید : 112
نویسنده : کتابخونه


فتق دیسک یا دیسک کمر زمانی رخ می دهد که لایه بیرونی دیسک بین مهره ها پاره شود. هنگامی که مایع ژل به داخل دیسک فشار می آورد، به اعصاب مجاور فشار وارد می کند و باعث درد و ناراحتی فرد می شود. کمربند طبی یکی از گزینه های درمانی برای فتق دیسک کمر است و در کاهش علائم این بیماری بسیار موثر است. کمربندهای طبی فشار مضاعف بر روی عضلات اطراف دیسک را کاهش می دهند و از آسیب بیشتر جلوگیری می کنند. انواع مختلفی از این کمربندها وجود دارد که هر کدام برای ناحیه خاصی از ستون فقرات طراحی شده اند. نرمی یا سختی کمربند طبی نیز یکی از عوامل موثر در بهبود علائم است. هر چه آسیب دیسک کمر شدیدتر باشد، کمربندهای طبی باید سفت تر باشند. لطفا توجه داشته باشید که کمربندهای سلامتی به تنهایی مشکلات دیسک کمر را درمان نمی کنند و استفاده طولانی مدت ممکن است عوارضی داشته باشد. برای درمان دیسک کمر بهتر است در کنار کمربند طبی از روش های دیگری مانند فیزیوتراپی، دارو درمانی و تغییر سبک زندگی استفاده شود. برای انجام فیزیوتراپی به کلینیک فیزیوتراپی زنجان مراجعه نمایید.



نوعی کمربند طبی برای دیسک کمر

یکی از مشکلاتی که افراد هنگام خرید کمربند طبی با آن مواجه هستند، انتخاب کمربند طبی مناسب است. به طور کلی کمربندهای طبی به سه دسته سخت، محکم و نرم تقسیم می شوند. انتخاب کمربند سخت یا نرم به شکل دیسک کمر بستگی دارد. هرچه دیسک کمر بزرگتر باشد، باید از کمربند سفت تر استفاده شود. کمربند سفت دامنه حرکتی فرد را محدود می کند و از آسیب بیشتر به ستون فقرات و دیسک ها جلوگیری می کند. در موارد عادی دیسک کمر و کمردرد استفاده از کمربند طبی نرم کافی است. کمربندهای طبی انواع مختلفی دارند که هر کدام برای ناحیه خاصی از کمر طراحی شده اند. اگر درد دیسک کمر در قسمت پایین کمر احساس می شود، بهتر است از کمربندهایی مانند LSO و LO استفاده شود که شامل ساکرال و مهره های کمر (مهره های L1 تا L5) می شود. اگر درد دیسک کمر در وسط کمر احساس می شود، بهتر است از کمربند مانند TLSO استفاده کنید که مهره های میانی پشت را پشتیبانی می کند (مهره های T1 تا T12). اندازه کمربند طبی مناسب برای دیسک کمر در اثربخشی آن مهم است و کمربند باید با توجه به اندازه شکم انتخاب شود.

کمربند پزشکی TLSO

بریس TLSO برای پشتیبانی و کاهش فشار روی عضلات نزدیک دیسک طراحی شده است. از این نوع کمربند می توان برای بهبود بسیاری از مشکلات ستون فقرات مانند فتق دیسک کمر استفاده کرد. این کمربند علاوه بر دیسک های کمر، به تسکین درد ناشی از دیسک های آسیب دیده یا آرتروز نیز کمک می کند. این نوع کمربندها حرکات غیرضروری و ناخواسته در قسمت میانی و کمر و ستون فقرات را محدود کرده و از آسیب بیشتر به دیسک های بین مهره ها جلوگیری می کند. کمربندهای طبی TLSO معمولا از اجزایی مانند فوم، پارچه و پلاستیک های سخت و بادوام مانند پلی اتیلن، پروپیلن ساخته می شوند و با پوست بدن سازگاری دارند.

کمربندهای طبی TLSO معمولاً برای افراد مبتلا به فتق دیسک کمر متوسط ​​تا شدید و برای افرادی که برای فتق دیسک جراحی انجام داده اند تجویز می شود. کمربندها معمولاً برای چند هفته تا چند ماه بسته به شدت بیماری و نیازهای فردی استفاده می شوند. در این دوران بهتر است علاوه بر بستن کمربند، تحت نظر فیزیوتراپیست باشید تا با تقویت عضلات اطراف دیسک، ستون فقرات را تثبیت کند.

کمربند طبی TLSO برای افراد زیر مناسب است:

سفتی دیسک کمر

بعد از جراحی دیسک کمر

آسیب دیسک های میانی و تحتانی کمر (مهره ها از T6 تا L3)

کمربند پزشکی قرقره پیشرفته TLSO

بریس Advanced Pulley TLSO برای ایجاد حداکثر پایداری و پشتیبانی ستون فقرات طراحی شده است. این امر به ویژه در مورد فتق دیسک صادق است. این کمربند از یک قاب محکم تشکیل شده است که دور دوربین را احاطه کرده و با بند چسبی محکم شده است. فریم ها اغلب از مواد سبک وزن مانند پلاستیک یا فیبر کربن ساخته می شوند. این امکان حرکت آسان را فراهم می کند. یکی از ویژگی های اصلی این تسمه قرقره ها و تسمه ها برای برداشتن فشار از ستون فقرات است. این فشار باعث کاهش بار روی دیسک آسیب دیده می شود. و درد و ناراحتی را بهتر از سایر کمربندها کاهش می دهد تکیه گاه و بندهای این کمربند قابل تنظیم است. این به کاربر اجازه می دهد تا سطح حمایت و فشار روی ستون فقرات را با توجه به نیازها و راحتی فرد تنظیم کند.

کمربند طبی قرقره پیشرفته TLSO برای افراد زیر مناسب است:

کمر درد شدید

مهره کمری حاد

فتق دیسک کمر

شکستگی مهره ها

تخریب دیسک کمر

آسیب به دیسک های میانی و تحتانی کمر (مهره های T6 تا L3)

کمربند پزشکی نیمه سفت TLSO

بریس نیمه سفت TLSO یک بند بند بلند است که تمام مهره های پشت را می پوشاند. ساختار نیمه سفت این بریس امکان حرکت بیشتر را فراهم می کند و می تواند برای افرادی که نیاز به حفظ سطح تحرک در هنگام استفاده از بریس دارند مفید باشد. چهار فنر تعبیه شده در کمربند از مهره ها حمایت می کند و به تثبیت ستون فقرات و کاهش فشار روی دیسک آسیب دیده کمک می کند.

کمربند پزشکی نیمه سنگین TLSO برای افرادی طراحی شده است که:

فتق دیسک کمر خفیف و متوسط

رگ به رگ شدن کمر

آسیب به دیسک های تحتانی و میانی کمر (مهره های T1 تا L5)

کمربند پزشکی LSO

بریس LSO برای ایجاد حمایت و ثبات در قسمت تحتانی و خاجی کمر عمل می کند و مهره های آن ناحیه را می پوشاند. اگر درد دیسک کمر را در کمر خود تجربه می کنید، استفاده از کمربند طبی LSO می تواند بسیار مفید باشد. بریس LSO می تواند ستون فقرات و ستون فقرات را به خوبی حمایت کند و از آسیب دیسک هنگام خم شدن و بلند کردن اجسام یا زمانی که بدن در موقعیت نامناسب قرار دارد جلوگیری می کند.

کمربند پزشکی LSO برای افراد زیر مناسب است:

فتق دیسک کمر متوسط ​​تا شدید

فتق دیسک کمر

آسیب های دیسک مغز و کمر (مهره های L1 تا L5)

کمربند طبی LSO با قرقره پیشرفته

بریس پیشرفته قرقره LSO بر روی حمایت از مهره های کمر تمرکز دارد و می تواند برای افراد مبتلا به فتق دیسک کمر در این ناحیه از کمر بسیار مفید باشد. قرقره های موجود در این تسمه می توانند پشتیبانی متفاوت و قابل تنظیمی را برای هر فرد ایجاد کنند و با اعمال کشش ملایم به ستون فقرات به کاهش فشار روی دیسک آسیب دیده کمک کنند. طراحی ارگونومیک، ساختار سبک و مستحکم این کمربند راحتی زیادی را برای افراد فراهم می کند.

دیسک پزشکی پیشرفته LSO برای افراد زیر مناسب است:

دیسک کمر متوسط ​​و سنگین

دیسک کمرش آسیب دیده است

آسیب دیسک میانی و تحتانی کمر (مهره های T6 تا L5)




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com